Her et lille uddrag af "anmeldelser" fra Tigerspringskursus, B&U Århus Kommune, Højbjerg dagtilbud,
AMU-dage med Dagplejere, kursus VIA Campus Horsens :
Anja har altid brændt for det musikpædagogiske område,
hvor hun som Master i børnemusik, pædagogisk leder, underviser og musikkonsulent - har
arbejdet og udviklet musikalsk i både børne- og voksenhøjde i mange år.
Hun har specialiseret sig i pædagogikken
i musikken, gennem flere udviklingsprojekter og sit eget MusOp,
hvor hun har udviklet nye formler for opkvalificering og videndelig.
Temaer som videndeling, kommunikation, anerkendelse, lærerplaner og almenpædagogik kobles - og skaber måske nye veje, som giver mulighed for at udvikle og synliggøre medarbejder- og institutionskulturen.
Anja arbejder I både voksen- og børnehøjde og er som få, stærk fagligt forankret i både musik- og almenpædagogisk teori og praksis.- MUSIKPÆDAGOGIK OG -DIDAKTIK
- MASSER AF IDÉER OG NYE MATERIALER
- INKLUSION OG FORÆLDREINDDRAGELSE
- RYTME/TROMME BEGYNDERUNDERVISNING
- MUSIK OG LÆRERPLANERNE
- ANERKENDELSE I MUSIKALSKE/PÆDAGOGISKE AKTIVITETER
- SPROGSTIMULERING GENNEM MUSIKKEN
- MUSIK & MINDFULNESS I BØRNEHØJDE
- FÅ GANG I BEGYNDERGUITAREN
- PLANLÆGNING, AFPRØVNING OG DOKUMENTATION
MÅLGRUPPE:
ALLE MEDARBEJDERE I DAGTILBUDDET – SOM HAR LYST OG MOD TIL AT BLIVE UDFORDRET I MUSIKKEN VERDEN.
MIT MÅL I MUSOPFORLØBET
AT MEDARBEJDERNE FÅR KENDSKAB TIL MUSIKKENS BETYDNING FOR BARNETS UDVIKLING
KAN MEDVIRKE TIL AT STIMULERE OG STYRKE BØRNS FORNEMMELSE AF KROPPEN SET I ET MUSISK PERSPEKTIV.
KAN ARBEJDE PÅ AT SKABE ET PÆDAGOGISK MILJØ, SOM GIVER BØRNENE DE BEDSTE BETINGELSER , FOR AT UDFOLDE SIG MUSIKALSK. GENNEM TEORI OG PRAKSIS/KONKRETE ØVELSER MV.
AT BLIVE I STAND TIL AT IVÆRKSÆTTE MUSIKALSKE AKTIVITETER OG SKABE RAMMER, HVOR MUSIKKEN KAN FORANKRES OG IMPLEMENTERES I ET INKLUSIONS- OG DANNELSESPERSPEKTIV I DAGLIGDAGEN.